Tuesday, November 2, 2010

teruskan perjuangan



Begitulah hakikat perjuangan.. Dalam menggapai sesuatu yang tertinggi dalam hidup ini pastinya perlukan pengorbanan yang bukan sedikit.. Kita nak capai apa..? Pastinya Redha Allah.. kerana Redha Allah itulah yang misi terbesar dalam hidup kita.. Namun, bukan semudah itu jika kita mahukan redha Allah.. Ye la.. If sesuatu yang bernilai tu, mudah je semua orang dapat, xperlu usaha, xperlukan bersusah, xperlukan berkorban, xjadi bernilai dah la..kan..?

Dalam hidup ini, kita terutama saya, hanyalah insan biasa.. Ada kelemahan dan kekurangan, ada juga kekuatan dan kelebihan.. Yang pasti, tiada siapa pun yang sempurna.. Namun tanpa sedar, kita mudah untuk menilai dan menghukum orang lain bersalah, xda iman, dsbgnya.. ya Allah..sukarnya melebur ego.. sukarnya memaafkan orang yang telah melukakan... Sedarlah... segala rasa hatimu itu, tidak mendatangkan keuntungan langsung padamu.. maka, tiada gunanya terus- terusan dalam rasa hati negatif itu.. Ayuh..! P0sitiflah.. Rawatlah rasa hati itu dengan yakin akan janji- janji-Nya.. Semoga ada nilainya usahamu itu di sisi Allah swt.. Insha Allah..

Apa saja dugaan yang hadir dalam hidupmu, hubungkan segalanya dengan Allah.. pasti ada hikmah di sebalik dugaan dan ujian itu.. kerna tiada yang sia- sia.. Memang nak didik diri perlukan masa, perlu tanggung keperitan.. tapi, yakinlah.. Allah akan nilai dan kira segalanya.. Andai ikhlas, pasti pertolongan-Nya akan tiba..!

"Kemenangan terbesar mukmin adalah yakin pada janji- janji-Nya..!"

Walau terpaksa harungi kesusahan, namun kesenangan pasti kan menjelma jua.. Teruskan perjuangan..! Allah pasti bersama hamba- hamba-Nya yang sabar dan ikhlas.. Insha Allah..

wallahua'lam..

2 comments:

Penasulung said...

yow mari berjuang sahabat
tak da guna nya mengingati terus masa silam yang tak kan kembali. kita hadapi yang didepan mata ^^
aniii semangattt \^^/

wardah syuhada' said...

iya ukht...semangatttt(",)

semoga bermanfaat..^_^