Saturday, October 30, 2010

moga kasih Allah bersamamu..

Assalamua'laikum wbt..

Hari ini, saya nak dedikasikan ucapan "selamat hari lahir" buat adik yang disayangi, semoga Allah mudahkan urusanmu dan beri kamu kekuatan dalam menghadapinya.. Ameen..


Adik saya ni yang bawah saya.. beza dua tahun dengan saya..(tapi dia lebih tinggi dari saya..huhu) walaupun dia sambung degree dulu daripada saya, dan mungkin habis dulu daripada saya (mungkin la-sebab saya masih dalam perancangan untuk pendekkan tahun pengajian saya..xtau lagi..d0akan ya..), tapi saya x kisah.. yang penting, sama2 menuntut ilmu.. sapa dulu sapa kemudian tu x penting sangat..kan..(boleh pakai ke dari sudut langkah bendul pulak ke nanti, mana la tahu..)..hehe(",) -wallahua'lam..itu rahsia Allah yang kita xkan tahu sehingga tiba masanya..:)

Allah tu Maha Adil kan.. dari satu sudut yang saya nampak dalam adik beradik saya ni, Allah kurniakan kami kelebihan dari satu sudut, tapi kekurangan dalam sudut yang lain; menjadikan kami jadi saling lengkap melengkapi.. dengan kelebihan dan kelemahan masing2.. Alhamdulillah.. Mama, abah, adik2.. individu itu hanya satu.. xkisah la macamana pun mereka, satu persatu, tapi itulah yang Allah kurniakan pada kita.. Tiada yang lain.. Itulah yang terbaik bagi kita..

Jadi, pesan saya buat diri saya dan kamu, jaga dan syukurilah apa yang kita masih ada..xperlu fikirkan apa yang kita xada.. lebih baik kita terima saja apa yang dah ada pada kita sekarang ni..:) Selagi belum terlambat, buatlah sehabis baik untuk kita pelihara ikatan kekeluargaan yang tidak mungkin putus dan terimalah seadanya..


Ya Allah, selamatkanlah kami dari azab nerakaMu..ameen..

Sekian, wassalam..

2 comments:

Penasulung said...

selamat hari lahir buat adiknya ani..
semoga usianya berkah... semakin dewasa,, dan apa2 yang dicita2kan ALLAH berikan yang terbaik ^__^

wardah syuhada' said...

Ameen..Insha Allah.. Jzkllhkhairn ukhti..:)

semoga bermanfaat..^_^