Monday, October 25, 2010

Selamat Ulangtahun..

Assalamua'laikum wbt..

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan selamat ulang tahun kepada seorang murabbi saya yang saya kasihi, semoga Allah berinya kekuatan, kesihatan dan semoga Allah mudahkan segalanya..

0k..mari saya ceritakan serba sedikit tentang murabbi saya ini, atau saya lebih senang memanggilnya pc..

Pc ini saya sering mendengar namanya sewaktu di sekolah dulu, tapi kenal dengan baik masa saya ambil dip beberapa tahun yang lalu..macam mana? sebab pc ni kerja di tempat saya belajar.. Apa yang saya ingin kongsikan di sini adalah, betapa mulianya hati pc ini, kerna tanpa jemu memberi tunjuk ajar dan panduan kepada saya.. walau saya sering menyusahkannya, tapi pc xpernah rasa saya menyusahkannya malah katanya dia berbesar hati kerana dapat membantu.. (rasa bersalah pun ada..huhu)

Bagi saya, pc ini merupakan seorang guru, murabbi, sahabat dan ayah.. Nasihatnya, panduannya tunjuk ajarnya pada saya sangat2 membantu saya dalam membentuk diri ini menjadi muslim mukmin di sisi Allah.. walau saya tahu, saya bukanlah sebaik mana, banyak kelemahan dan kekurangan yang masih wujud dalam diri, namun saya bersyukur.. Allah temukan saya dengan pc ini, sebagai salah seorang yang dapat membantu diri saya untuk menjadi yang lebih baik.. Alhamdulillah..

Banyak pengalaman hidupnya yang dapat saya belajar mengenai ragam kehidupan dunia ini. Saya banyak mengikuti program yang pc ini buat.. Sejak zaman belajar dip dulu sehinggalah kali terakhir, beberapa bulan yang lepas.. Daripada jadi peserta, sehinggalah jadi urusetia..Dari situ saya banyak belajar.. Belajar pelbagai perkara.. dari perkara yang kecil2 sehinggalah kepada perkara yang besar2.. (kemahiran softskills, jadi fc, pasal management, kawalan kredit dll - sangatlah banyak sehingga xmampu untuk nyatakan semuanya)..

Saya sebenarnya bukanlah seorang yang pandai meyatakan rasa hati kepada sesiapa saja.. hanya kepada yang saya benar2 percaya dan yakin saja yang saya boleh kongsikan masalah.. namun, dengan pc ini, saya senang untuk bertanya pendapat dan kongsikan persoalan yang bermain di fikiran saya. dan pc dengan senang hati memberi panduan kepada saya dan memberi cadangan bagaimana untuk menyelesaikannya.. Alhamdulillah.. dari situ saya belajar berfikir untuk mencari jalan keluar dari setiap permasalahan yang saya hadapi.. Belajar berfikir sebelum buat sesuatu..

Jauh di lubuk hati saya, saya punya hasrat untuk membalas jasa dan budi baik pc kepada saya.. namun, saya tidak tahu adakah kesempatan bagi saya untuk membalas jasanya.. Moga Allah memberi saya kesempatan waktu.. walau saya tahu, mungkin saya xmampu untuk membalas jasanya buat masa ini, hanya doa yang mampu saya kirimkan agar pc sentiasa sihat, sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah swt..Ameen..

Akhir kata, saya mohon maaf atas segala salah dan silap saya.. Hanya d0a yang mampu saya kirimkan buat pc dan moga Allah memberi kebaikan kepada pc dunia dan akhirat.. Selamat ulangtahun..

Sekian, wassalam..

No comments:

semoga bermanfaat..^_^