Friday, December 31, 2010

Tahun Baru, Azam Baru??

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah.. Tahun 2010 kian berlabuh.. hanya tinggal beberapa jam saja lagi.. Tahun 2011 bakal bertamu.. Semoga lebih baik..



Tahun 2010..
Rasanya dah bermacam- macam perkara yang berlaku..
Ujian dari Allah yang silih berganti..
Nikmat dari Allah yang tidak terhitung..
Segalanya bukan sia2.. pasti ada hikmah dari-Nya buat kita..

Banyak yang saya belajar.. Banyak lagi benda yang saya xtahu..
Bila direnung sejenak, ujian dari Allah yang datang silih berganti lebih kurang sama bentuknya membuktikan bahawa diri ini tidak tertingkat.. Nikmat dari Allah yang datang tidak terhitung membuktikan bahawa diri ini masih diberi kesempatan waktu.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Segala puji selayaknya hanya bagi Allah..

Tahun 2011..
Bila tahun baru, mesti sebut pasal azam baru kan..?
Bagi saya, setiap hari kena ada azam baru.. Setiap pagi mesti kena mulakan dengan niat yang baru.. Baru la hari ini akan jadi lebih baik dari semalam.. Esok akan jadi lebih baik dari hari ini.. Insha Allah.. :)

Hati ini, mudah berbolak balik.. sebab tu kena selalu doa agar Allah tetapkan hati dengan Iman dan Islam, dan agar sentiasa bersama gerabak dakwah dan tarbiyah Rasul saw.. Kena selalu minta dengan Allah.. tapi kena la penuhi hak Allah juga.. Jagalah Allah (tunaikan hak Allah), nescaya Allah akan menjagamu.. Insha Allah..

Saya d0akan, semoga kita sama- sama terus istiqamah, terus berjuang, terus bertahan, terus menerus meneruskan langkahan walau sesukar dan sesulit mana sekalipun.. Ingatlah.. Allah pasti sentiasa bersama kita andai kita sentiasa ingat dan menjaga hubungan kita dengan Allah.. Semoga besok menjadi lebih baik.. ameen..

Hanya post pendek buat hari ini.. Maaf atas kekasaran bahasa, maaf atas segala kekurangan saya.. Terima kasih yang tidak terhingga buat sahabat2 yang sentiasa memberikan sokongan dan peringatan.. Semoga Allah redha dan berkati hidup kita.. Ameen..

wassalam..

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

assalamualaikum sis.

alhamdulillah.tiap kali baca tulisan sis sy rasa bersemangat.jazakillah khairan.pesanan yg sis tulis untuk diri sendiri,sy tumpang ambil untuk peringatan untuk diri sy juga.Semoga tahun baru, memberikan kebaikan buat kita bersama.ameen...

wardah syuhada' said...

wa'alaikumussalam wbt ukhti..

Alhamdulilah.. sama2 kena terus kuat ya..:) Semoga bermanfaat.. Insha Allah, ameen..

semoga bermanfaat..^_^