Thursday, August 18, 2011

Konvoi Ramadhan Selangor 2011

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah.. hari ni dah masuk hari yang ke 18 Ramadhan.. semoga hari2 yang telah berlalu ini makin mendekatkan kita dengan Allah dan menjadikan kita hambaNya yang bersyukur.. ameen..

Seminggu dua ni, saya melalui hari2 yang sangat sibuk.. (sibuk la sangat..huhu) tapi betul.. sibuk dengan urusan dunia yang tak pernah surut.. hmmm... tapi moga kesibukan tu makin mendekatkan saya dengan Allah.. ameen..


moga hanya Allah di hati..

di kesempatan yang ada ni, saya nak kongsikan pengalaman saya masa join program "Konvoi Ramadhan Selangor 2011" (KRS) hujung minggu lalu.. bagi saya, kebersamaan itu yang saya rindui kini..

Program ni selama 3h2m bermula jumaat.. nak cerita detail panjang sangat pulak nanti.. jadi, serba ringkas la ya..

Hari pertama - Masjid Makmuriah, Sabak Bernam (berbuka dan bersahur + masak bubur lambuk)
Hari kedua    - Masjid Sultan Ibrahim, Kuala Selangor (berbuka)
Hari Ketiga   - Masjid Nurul Iman, Kg Delek (bersahur + masak bubur lambuk dan berbuka)

bagi saya, yang paling best di Masjid Makmuriah.. yang lain pun best jugak.. tapi paling best hari pertama laa.. gambar banyak.. tapi segan nak letak kat sini.. sikit2 boleh laa..

sampai2 je, saya pusing masjid tengok tempat.. ye laa.. cari ruang solat wanita kat mana, bilik air kat mana.. pastu nampak ni..
pandangan yang menginsafkan..
Allah izin, malam tu ada orang meninggal.. jadi esok paginya jenazah tu disolatkan dan ditanam kat situ.. hmm.. satu peristiwa yang pasti akan berlaku pada kita semua.. bila dan di mana, hanya Allah yang tahu.. kita cuma kena sedia tiap2 masa.. Allah..

adik2 soleh solat subuh..
gaya adik2 ni lucu.. saya curi2 ambik dari tingkat atas tempat solat perempuan.. walaupun adik2 ni x serius dan main2, tapi xpe.. dah besar nanti mereka akan mengerti.. Insha Allah.. yang penting kecil2 lagi kena ajar solat.. Alhamdulillah..

antara barisan sekretariat
sebahagian peserta
kami datang dengan 7 buah bas, 5 buah kereta, 1 buah van uni.. ramai.. bahagi 3 bahagian pada hari pertama dan kedua.. berkumpul bersama pada hari ketiga.. sebahagian ke sabak bernam, sebahagian ke sepang dan sebahagian lagi ke program anak angkat di sungai panjang.. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar..

0h.. sebelum terlupa.. sebuah bas tu adik2 dari ma'had tahfiz wa tarbiyah, terengganu.. seronok bersama adik2 ni.. rindu kat ma'had saya dulu.. T_T moga saya berkesempatan gi sana lagi.. ameen.. Insha Allah.. nak ikut..?? j0m..hehe

masih ada bicara yang belum terluah..
masih ada kalam yang belum terucap..
namun apakan daya, maaflah..
tiada lagi yang mampu diungkap..

moga Allah mengira setiap amalan yang kita perbuat.. ameen..
moga Allah istiqamahkan langkahan kita di atas jalan yang benar.. ameen..
moga kita tergolong dalam golongan orang2 yang Allah sayang dan beri rahmat.. ameen..
moga kita meletakkan Allah di depan dalam setiap tindak tanduk kita.. ameen..

wallahua'lam.. wassalam..

~tambahan kat sini..~

No comments:

semoga bermanfaat..^_^